reklama

Hajaj - búvaj.

Pacient 1: - Viete, ja sa bojím, že nezaspím. Pacient 2: - Radšej sa obávaj, že sa nezobudíš. Spýtajme sa sestričky, ako to bude ? Sestrička: - Pacienta uspávame tak, že si sestrička k nemu ľahne do postele, číta mu rozprávky a spieva uspávanky, až kým nezaspí. Keďže teraz ....je tá zlá ekonomická situácia v zdravotníctve.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Uspávanie prebieha takto. Večer pred operáciou a ráno tiež, dostane pacient náladovku. Dnes je to zvyčajne tabletka, ale môže to byť aj injekcia do svalu, alebo do žily. Po príchode na operačnú sálu sa pacientovi zavedie do žily kanyla, ak ju už nemá. Oblepia a ovijú ho káblami ( anestéziológ so sestričkou), ktoré snímajú rôzne údaje o srdci, pľúcach, obehu a okysličovaní, o koncentrácii anestetika.... Do žily sa pacientovi podá liek na spanie - hypnotikum. Zaspí. Ako druhá sa podá látka na uvoľnenie kostrového svalstva a dýchacích ciest. Pacient spí, keď mu telom prebehnú zášklby svalov. Do dýchacích ciest sa zavedie kanyla = rúrka na dýchanie. Pacient sa napojí na anestéziologický prístroj, kde sa zmiešavajú anestetické plyny. Prístroj má dýchací aparát.
Potom sa pridávajú do žily analgetiká, podľa potreby ďalšie hypnotiká, zmes vdychovaných anestetických plynov, látky na uvoľnenie kostrových svalov .
To, o čom píšem sa mi nestalo na začiatku praxe. Naopak, už som bola v štádiu starý mazák. A starý mazák na stole ma dostal.
Malý, chudý, vytrasený, keď mu stlačíš nos, vytečie rum, miesto oného.. Ruku si zlomil, ani nevedel ako.
- Ta opil som sa. Ruka dajaká čudná. Po dvoch dňoch, keď už som do nej pohárik nelapal, išiel som do doktora.
Bolo nad slnko jasné, že spotreba bude vysoká. Pridala som mu na dávke liekov. O hodne. Ako pre dvakrát takého ťažkého ako on.
Po hypnotiku zazíval, zavrel oči a prestal dýchať. Podali sme látku na uvoľnenie svalov. Chlapom zašklbalo, dôkladne potriaslo. Vo chvíli keď mal spať ako šípová Ruženka, byť mäkký na blato, otvoril oči. Podozrievavo zaškúlil na mňa cez plece a zahlásil.
- A to co bulo ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iste. Potom sme ho uspali. Dôkladne. Spotreboval zásoby liekov ako pre jeden operačný program.
A čo ja nato ?
Želám všetkým rovnakú odolnosť, akú preukázal tento pacient, voči zhubným účinkom dnešnej doby. A nielen alkoholu.

Ľubomíra Romanová

Ľubomíra Romanová

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Anestéziologička. Má sestru - fyzik, otca - literárny vedec a anglického špringeršpaniela menom William (Shakespeare). Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKoncertAnestéziológiaMôj priateľ TimiIntenzívna medicínaPovzdychyA vôbec

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu